Kommunikationspolicy

En öppen och tydlig kommunikation är en av förutsättningarna och grunderna för en väl fungerande bostadsrättsförening. Det skapar trygghet, trivsel och god boende­gemenskap.

Styrelsens kommunikation med medlemmar
Styrelsen använder följande kanaler för information riktad till alla medlemmar och boende:

• Hemsidan www.brfvapnaren.se
  • Mejlutskick
  • Föreningsstämma och informationsmöten
  • Kallelser och information i brevlådan
  • Anslagstavlan (sophuset)

Kommunikation med enskilda medlemmar sker genom direktkontakt eller mejl. Styrelsen ansvarar för att hålla medlemmen informerad gällande ärenden som rör den enskilda medlemmen.

Medlemmars kommunikation med styrelsen
Medlemmar uppmuntras att lämna förslag och kommentarer kring föreningens verksamhet till styrelsen. Medlemmar kan kontakta styrelsen på följande sätt:

• Muntligen
  • Mejl
  • Via kontaktformulär på hemsida
  • Brev till föreningens postlåda (sophuset)

Svarstider
Styrelsen ansvarar för att besvara inkommande mejlfrågor inom en vecka om ärendet är av enklare karaktär. Mer komplexa ärenden eller mejl som uppfattas som skrivelser tas upp vid kommande styrelsemöte och besvaras inom en vecka efter mötet.

Hyresgäster
Hyresgäster i föreningen får samma informationsutskick som medlemmar i föreningen. Det är dock medlemmens ansvar – och inte styrelsens - att lämna relevant boendeinformation till sina hyresgäster i samband med uthyrningen, samt att hålla dem uppdaterade under uthyrningstiden.